Seconhandkreativitet


Secondhandkreativitet kan fungera.

Ibland går det att sno någon annans idé och frisera till den på ett personligt sätt.
Exempelvis kan en cover på en låt bli bra resultat, ibland t.o.m bättre än originalet.
Men det krävs finess för att inte känslan av unken kopia och förakt mot idétjuven ska ta över.
En grabb i Göteborg har ett kafé han kallar Starcups och loggan ser ut såhär:
Ingen likhet med superduperkafékedjan Starbucks´s logga va?


I morse borstade jag tänderna med den här:

 

Attans att namnet Pepsodent var upptaget!
Tur man har fantasi.


Funderar på att starta en hamburgerkedja.
Vad tror ni om Mc Bonalds?
Jag kom på det själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0